Dev Bagis Projesi

Dev Bagis Projesi

Migros, gida kaybinin önlenmesi ve satis fazlasi gidalarin ihtiyaç sahiplerine ulastirilmasi için yürüttügü ‘Gidaya Saygi’ projesini bir adim ileriye tasiyarak gida bagisinda yeni nesil bir uygulamanin öncüsü oldu. Uygulama çerçevesinde Migros, görsel olarak satis kriterlerini karsilamayan ancak besin degerlerini koruyan meyve ve sebzeleri günlük olarak Gida Bankalari ve sosyal marketlere ulastirmaya basladi. Sirket, Fazla Gida A.S. isbirligi ile tamamen web tabanli bir portal üzerinden, gida bagisi için ayirdigi ürünlerle gida taleplerini eslestiriyor. Böylece bagisladigi tüm gidalarin dogru adreslere ve yüksek kalite ile ulastigindan emin oluyor.

‘Gidaya Saygi’ projesiyle ilgili açiklamada bulunan Migros Ticaret A.S. Genel Müdürü Özgür Tort, “Birlesmis Milletler Gida ve Tarim Örgütü’nün arastirmasina göre dünyada üretilen gidalarin üçte biri çöpe gidiyor. Bu konuda asil kilit nokta olarak evlerdeki tüketime isaret edilse de biz Migros olarak sorumluluk aldik ve 2025 yilinda gida kayip ve imha oranlarimizi 2015 yilina göre yüzde 50 azaltma hedefi koyduk. Bunun için operasyonel süreçlerimizdeki kayiplari önlemek adina lojistik sistemimizi yeniledik ve 20 milyon TL’lik yatirimla tamamen akilli hale getirdik. Daha önce bir mala tüketiciye ulasana kadar 12 defa dokunuluyordu, simdi bu rakam Migros’ta 5’e iniyor. Kolili degil adetli sevkiyat sayesinde satilacak kadar ürünü dogrudan rafa ulastiran bir sistem kurduk. Böylece kayip oranlarimizi önemli ölçüde düsürmeyi hedefledik. Bununla da yetinmedik, Fazla Gida’nin sagladigi teknolojik alt yapidan faydalanarak gida bankalarina yaptigimiz bagislari sistematik ve sürdürülebilir hale getirdik. ’Gidaya Saygi’ projemiz ile 2025’e kadar gida imha oranlarimiz yüzde 50’ye kadar düsecek” dedi.

63 yildir Türkiye’yi öncü uygulamalarla tanistiran Migros, gida kayiplarinin önüne geçilmesi ve tüketilebilir durumdaki gidalarin yeniden degerlendirilebilmesi amaciyla yürüttügü ‘Gidaya Saygi’ çalismalarini bir ileri asamaya tasidi. Migros, görsel açidan satis standartlarini karsilamayan ancak besleyiciligini koruyan ve tüketime uygun gida ürünlerini, Fazla Gida A.S. web tabanli bagis platformu üzerinden ihtiyaç sahiplerine ulastiriyor.

Migros’un öncüsü oldugu bu yeni nesil uygulama sayesinde, Migros’un bagis yapabilecegi gida ürünleri ile bagis almak isteyen gida bankalarinin talepleri ayni platformda eslesiyor. Böylece, bagislanan gidalar dogru adreslere dogru miktarda ulastirilarak yüzde yüz degerlendirilmis oluyor. Pilot uygulamasina 2017 yili basinda Istanbul’da meyve ve sebze bagisi ile baslanan projeye kisa zamanda kuru bakliyat ürünleri de dahil edildi. Ilerleyen dönemlerde Türkiye geneline yayginlastirilmasi ve farkli ürün gruplarini da kapsamasi hedefleniyor.

Migros Ticaret A.S. Genel Müdürü Özgür Tort: “Dünyada üretilen gidalarin üçte biri çöpe gidiyor, Migros olarak 2025 yilina kadar gida imha oranlarimizi yüzde 50 indirecegiz”

Migros’un tam 63 yildir tüm paydaslari için deger yaratmaya odaklanan bir kurulus oldugunu vurgulayan Migros Ticaret A.S. Genel Müdürü Özgür Tort, “Sürdürülebilir büyüme stratejimiz dogrultusunda sürdürülebilirlik ilkesini tüm çalismalarimiza yol gösteren bir kilavuz olarak degerlendiriyoruz. Gida perakendecisi olarak gidalarin degerlendirilmesi konusuna ayrica egiliyoruz. Birlesmis Milletler Gida ve Tarim Örgütü’nün arastirmasina göre dünyada üretilen gidalarin üçte biri çöpe gidiyor. Imha edilen gidalari üretmek için kullanilan su ise yillik tarim için kullanilan suyun 1/4’üne karsilik geliyor. Gida atiklari bir ülke olsaydi, dünyadaki karbon emisyonu yaratan en büyük 3. ülke olacakti. Dünyada kitlik yasanan ve yeterli gidaya ulasamayan ülkeler oldugunu da göz önüne almamiz gerekiyor. Evlerdeki gida atiklari gida israfindaki asil kaynagi yaratsa da herkesin elini tasin altina koyma zamani geldi. Dogru mekanizmalar ve koordinasyonla, bu küresel sorun karsisinda etkili bir çözüm adresi olmak mümkün. Migros olarak gida perakendesi sektöründeki öncü konumumuzu koruyarak bu alanda da sorumluluk aldik ve öncü adimlar atiyoruz. Kendimize 2025 yilina kadar, 2015 yilina kiyasla gida imha oranlarimizi yari yariya indirme hedefi koyduk” dedi.

Tort: “En önemlisi az kayip üreten akilli sistemler kurmak, biz de ise bununla basladik”

Gida imha oranlarinin azaltilmasi ve etkili bir bagis mekanizmasinin olusturulmasi için en önemli konunun az kayip üreten akilli sistemler kurmak oldugunu belirten Özgür Tort, “Biz de ise bununla basladik. Bunun için operasyonel süreçlerimizdeki kayiplari önlemek ve verimlilik adina lojistik sistemimizi yeniledik ve 20 milyon TL’lik yatirimla tamamen akilli hale getirdik. Daha önce bir mala tüketiciye ulasana kadar 12 defa dokunuluyordu, simdi bu rakam Migros’ta 5’e iniyor. Kolili degil adetli sevkiyat sayesinde satilacak kadar ürünü dogrudan rafa ulastiran bir sistem kurduk. Böylece kayip oranlarimizi önemli ölçüde düsürmeyi hedefledik. Bununla da yetinmedik, Fazla Gida’nin sagladigi teknolojik alt yapidan faydalanarak gida bankalarina yaptigimiz bagislari sistematik ve sürdürülebilir hale getirdik” dedi. 

Tort: “Gida Bagisini teknolojik altyapi ile sistemlestiren dünyanin sayili perakendecilerindeniz”

‘Gidaya Saygi’ projesiyle gida atiklarinin azaltilmasi için çok asamali büyük bir çalisma baslattiklarini belirten Özgür Tort, çalismanin son ayaginda ise Türkiye’de bir ilke imza attiklarini ifade etti. Tort, “Teknolojiden faydalanarak gida bankalarina yaptigimiz bagislari daha sistematik ve sürdürülebilir hale getirecek bir çalismanin öncüsü olduk. Iki genç girisimci tarafindan kurulan Fazla Gida A.S. isbirligi ile gida bagisinda yeni nesil bir uygulamanin ilk destekçi firmasi olmanin gururunu yasiyoruz. Bu sayede hem genç girisimcilerimize destek verdik hem de gida bagisindan yeni bir dönemin baslamasina katki sagladik. Dünyada birçok gida perakende devinin kullandigi sistemi Türkiye’de ilk uygulayan Migros oldu” dedi.

Bagis için ayrilan gida ürünleri ile gida bankalari ve sosyal marketlerin gida taleplerini ayni platform üzerinde bulusturan sistem ile ilgili Tort, “Tamamen web tabanli bir platform üzerinden magazalarimiz, satistan kaldirdiklari ancak besleyici özelligini koruyan tüketime uygun gidalari sisteme giriyorlar. Fazla Gida A.S., gida bankalari ve sosyal marketlerin girdikleri taleplerle eslesme yapiyor ve bagislari günlük olarak degerini kaybetmeden gerçek ihtiyaç sahiplerine ulastiriyor. Proje bu noktada sürdürülebilir hale geliyor. Meyve-sebze ile baslattigimiz uygulamaya kuru bakliyat ürünlerini de ekledik. Istanbul’da baslattigimiz pilot uygulamamizi Türkiye çapinda yayginlastirmayi planliyoruz.” dedi. 

Tort: “Migros’ta sürdürülebilirlik anlayisini dogal refleks haline getirdik”

Migros’un sürdürülebilir büyüme hedefi ile verimlilik esasli modelini oturturken, dünyaya ve içinde yasadigimiz topluma karsi görev ve sorumluluklarinin da her zaman farkinda oldugunu ifade eden Tort, “Migros’ta sürdürülebilirlik anlayisini dogal refleks haline getirdik ve dogal bir ihtiyaç olarak tüm çalisanlarimiza ve organizasyonel yapimiza tasidik. Bu projemiz de bu anlayisimizin net bir karsiligi oldu” dedi. 

Dünyanin en önemli perakende kuruluslarinin çati örgütü konumunda bulunan Consumer Goods Forum’un (CGF – Tüketici Ürünleri Forumu) Yönetim Kurulunda yer alan Özgür Tort, Migros’un Türkiye’yi ve yükselen pazarlari temsil eden tek kurulus olduguna dikkat çekti. Özgür Tort, “CGF; Birlesmis Milletler tarafindan belirlenen Sürdürülebilir Kalkinma Hedefleri’nin gida atik ve kaybinin önlenmesini de içeren 12. maddesi ile ilgili önemli çalismalar yapiyor. Tüm Consumer Goods Forum üyesi sirketler, 2025 yili itibariyle gida atiklarini yüzde 50 azaltma konusunda taahhüt verdi. Migros da bu taahhüde uygun olarak, bu alandaki çalismalarini hizlandirdi” dedi.

690 x 90