VODAFONE, ÇİN PAZARINA İHRACAT YAPAN FİRMALARIN DİJİTALLESME HARİTASINI ÇIKARDI

VODAFONE, ÇİN PAZARINA İHRACAT YAPAN FİRMALARIN DİJİTALLESME HARİTASINI ÇIKARDI

Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erismesinde ihracatın itici bir güç olduğuna inanan Vodafone, Çin pazarına ihracat yapan firmaların dijitallesme haritasını Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) düzenlediği Hedef Pazarlar toplantısında sundu. Türkiye’den Çin’e ihracat yapan tüm sirketlerin Dijitallesme Endeksi’nin %53 olarak hesaplandığı çalısmada, bu sirketlerin her 10’undan 9’unun akıllı cihaz, %18’inin ise bilgi saklama ve paylasımı için bulut teknolojisini kullandığı ortaya çıktı. Toplantıdan sonra Vodafone standını ziyaret eden Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Baskan Yardımcısı M. Sinan Kızıldağ ile ihracatçı sirketlerin dijitallesme yolunda atması gereken adımları konustu. 

Türkiye'nin dijital geleceğine liderlik etme vizyonuyla faaliyetlerini sürdüren Vodafone, Çin pazarına ihracat yapan firmaların dijitallesme haritasını Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) düzenlediği Hedef Pazarlar toplantısında sundu. 20 Nisan Persembe günü Ankara’da düzenlenen toplantıya katılan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, toplantı sonrasında Vodafone standını ziyaret ederek Vodafone Türkiye İcra Kurulu Baskan Yardımcısı M. Sinan Kızıldağ’dan hazırladıkları çalısma hakkında bilgi aldı.

 

Vodafone olarak ihracatta basarıyı getirecek ve rekabette Türkiye’yi bir adım öne çıkaracak çözümün teknolojiyi benimseme ve hızla dijitallesmeden geçtiğini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Baskan Yardımcısı M. Sinan Kızıldağ, “Vodafone Türkiye olarak, Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erismesinde ihracatın itici bir güç olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden ihracat gibi ülke ekonomimizin gelismesinde kritik önem tasıyan bir alanda daha basarılı ve etkin sonuçlar elde etmek için dijital çözümlere yönelmemiz gerekiyor. Bu kapsamda TİM ile yaptığımız is birliği sonucunda Çin pazarına ihracat yapan firmaların dijitallesme haritasını Yarına Hazırım Platformumuz ile ortaya çıkardık” dedi.

 

Sinan Kızıldağ: “Sirketlere yarına bugünden hazır olmak için ihtiyaç duydukları çözümler konusunda yol gösteriyoruz”

Hazırladıkları çalısma sayesinde isletmelerin Dijitallesme Endeksi’ni hesaplayarak onlara yarına bugünden hazır olmak için ihtiyaç duydukları çözümler konusunda yol gösterdiklerini söyleyen Kızıldağ, arastırmayla ilgili öne çıkan verileri katılımcılarla paylastı. Kızıldağ, “Türkiye'de sirketlerin dijitallesme yolculuğunda hangi noktada olduklarını tespit etmek, dijital kabiliyetlerini analiz etmek ve dijital potansiyellerini ortaya çıkarmak amacıyla 53 bin sirketin dahil olduğu çalısmada Türkiye’nin Dijitallesme Endeksi’ni %53 olarak hesapladık. Ankara’da isletmelere baktığımızda, 856 sirketin Dijitallesme Endeksi’nde %50 ile Türkiye genelinin altında olduğunu gördük. Türkiye’den Çin’e ihracat yapan tüm sirketlerin Dijitallesme Endeksi’ne baktığımızda ise bu oranın %53 olduğunu gördük. Bugün Çin’e ihracat yapan her 10 isletmeden 6’sının Türkiye’de üretim yaptığını, bu sirketlerin %35’inin üretimini teknolojiyle takip edip satıslarını artırdığını gözlemledik. İhracatçı bu isletmelerin her 10’undan 9’unun akıllı cihaz kullandığını, %18’nin ise bilgi saklama ve paylasımı için bulut teknolojisini kullandığını tespit ettik. Çalısmada ayrıca her 10 isletmeden 7’sinin is seyahatleri için yurt dısına gittiğini, %15’inin ise yurt dısı mobil internet kullandığını gördük. Ayrıca bu sirketler dünyanın her yerinden bilgilerine tek tıkla ulasabiliyor” dedi.

690 x 90